sábado, 7 de febrero de 2015

Educació 2.0

Benvinguts!


        Aquesta és la darrera entrada pel curs del MFP, però no vol dir que aquest projecte no continuï perquè el nostre camí encara no ha començat i serà molt interessant compartir-ho amb vosaltres. A una de les entrades anteriors vaig parlar sobre l'educació 2.0, és molt important adaptar a la nostra vida i al nostre aprenentatge el gran ventall de recursos que tenim al nostre abast. Per a treballar vàrem aprendre bastants eines per a poder dur a terme en un futur dins l'aula, però no només això si no he après a emprar un recurs com a twitter (no l'havia fet servir mai) i em va servir per conèixer moltes webs i blogs que tenia totalment desconegut.


Imatge propia de dos tweets de @TeacherToolkit i de @DiariEducacio


       Com podreu observar a la dreta he fet una selecció d'algunes de les webs que jo he anat consultant o que en un moment determinant m'han semblat bastant interessants, però hi ha un ampli ventall de llocs per visitar que ens permeten descobrir camins inexplorables. He posat la llista de webs que per a mi em pareixen interessants, són totes sobre l'educació, el llistat podria ser infinit perquè hi ha molta varietat. Estic segura que si ho comparo amb els meus companys, en trobaria més i més i també estic segura que d'algunes les tenim igual perquè som amb les que hem treballat durant aquest màster i ens han estat molt útils per a tots. Estic molt contenta que tinguem tanta informació al nostre abast perquè sempre ens sorgeixen dubtes i com a futura docent dona certa tranquil·litat perquè tens un gran suport. I crec que és l'essència de la "Open Education", la de poder compartir i que arriba no només a docents sinó també als alumnes. Són eines útils pel qui està interessat a aprendre, tant per l'educació com per a les diferents àrees.


         De la mateixa forma que hi ha molts de recursos webs, succeeix el mateix amb els blogs. Jo he decidit fer una llista del que a mi m'interessen tant en educació com de la meva àrea, llengua castellana. Alguns dels blogs són de mestres com Lourdes Domenech o Sílvia González i gràcies a aquetss he pogut arribar a altres mestres que alguns parlen sobre educació, sobre les TIC i d'altres sobre una diversitat de metodologies. Algunes són interessants perquè pots descobrir molt bones reflexions gràcies a la pràctica com a docent o d'altres et donen idees per crear activitats pels alumnes. Un altre blog que he adjuntat crec que tots els meus companys també ho hauran compartit i aquest és Jordi Adell, és una figura important i escriu unes reflexions molt interessants sobre l'educació.


 Imatge pròpia (Instagram)

        Quasi tots els enllaços tant de pàgines web com de blogs parlen sobre la importància de les TIC a l'aula o a la docència. M'agradaria acabar amb una cita d'un dels blogs de la meva llista: 

Si queremos alumnos comprometidos, necesitamos docentes así” Boris Mir


Recordeu no és un adéu, és un fins aviat!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario