sábado, 24 de enero de 2015

PLE

Benvinguts!!

        Després d'aquest recorregut hem pogut descobrir la importància de la tecnologia per a l'educació. No tornaré a comentar el meu canvi del punt de vista sobre la docència, però el tema del qual tractarà aquesta entrada és un tipus de resum sobre les eines que fem servir per a desenvolupar el nostre aprenentatge. Per a mi parlar de l'entorn personal d'aprenentatge (PLE, de l'anglès Personal Learning Environment) ha estat totalment innovador. Com podreu descobrir quan ens referim a PLE simplement parlem d'uns sistemes que ajuden als estudiants a prendre el control i a gestionar el seu propi aprenentatge.


          Com hem pogut veure al vídeo antigament també construíem el nostre aprenentatge a través de diferents sistemes totalment diferents dels actuals. Sempre hem tingut al nostre abast la capacitat d'accedir a la informació, però ens era més complicat compartir-la, actualitzar-la o contrastar-la. Podem veure que gràcies al món real o presencial i el gran avanç tecnològic tenim múltiples sistemes per construir el propi aprenentatge. El mapa conceptual que he creat per representar el meu entorn d'aprenentatge és només el virtual perquè he considerat que les eines del món presencial són més conegudes.


 Imatge pròpia. Creació a partir del programa: Bubbl.us

       Durant aquest curs he anat descobrint diferents programes per crear, compartir i rebre informació, algunes vegades m'ha costat bastant perquè no som la millor amiga de les tecnologies i em costa un poc adaptar-me a elles. L'avantatge que hi hagui tantes opcions és que si no entens com funciona un programa pots accedir a un altre amb la mateixa funció però més fàcil de manejar. També m'ha passat que no entenia el funcionament d'un programa i he accedit a un altre per resoldre els meus dubtes, per exemple: per usar Twitter he mirat vídeos de youtube o llegit fòrum, igualment m'ha passat quan he creat aquest mapa conceptual. El que us vull mostrar a través de la meva experiència és que la meva capacitat amb tecnologia era baixa i si hagués fet el PLE, a principi de curs, seria molt més simple perquè desconeixia molts de sistemes virtuals. Amb aquesta vivència us vull mostrar que tots som capaços de crear, compartir i accedir a la informació perquè hi ha una gran ajuda dintre de la tecnologia. No és una única persona que es perd dintre aquest món virtual perquè és immens, sinó el que es necessita és temps i ganes de descobrir i aprendre. Opino que la creació d'un mapa conceptual és una eina de construcció molt útil, ja que si jo les comparo, amb altres, podré descobrir alguns programes que ni les havia escoltat i possiblement m'aniran millor que els que estava emprant. El mateix li pot ocórrer a una altra persona, és una forma útil de poder indagar al gran món virtual on ens ofereix una gran diversificació d'eines.

Gràcies i fins aviat!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario