sábado, 22 de noviembre de 2014

Sisè viatge!!




Benvinguts a un nou viatge!!

Al llarg d'aquestes entrades he intentat mostrar els coneixements que anava aprenent i espero hàgiu gaudit tant com he fet jo. Quan vaig començar aquesta assignatura em vaig posar molt nirviosa perquè no sabia per on començar, ja que les eines de treball eren Twitter, Instagram i el blog i per a mi eren totalment noves.

Una foto publicada por Maria (@mardominguezma) el
Està clar que les coneixia perquè havia sentit parlar d'elles però no m'havien atret l'atenció per voler utilitzar-les, em va constar molt entendre com funcionava cada una d'elles. Gràcies a youtube vaig poder crear-me un conte d'Instagram i sabre com anava, el mateix amb Twitter i per crear un Tweed igual. La meva primera impressió va ser de caos, crear un blog a partir de reflexions de la matèria tractada a classe, després fer una imatge que reflecteixi el temari donat i fer tweets. Així com varen passar les setmanes la meva primera impressió va anar canviat, vaig anar aprenent a emprar aquestes eines i a sentir-me més còmode.
Primer de tot m'agradaria parlar de Twitter, una eina totalment desconeguda, a més pensava que era similar a Facebook i em bastava amb una xarxa social. També creia que aquesta era per "cotillear" el que posaven els personatges famosos i això no era dels meus interessos. La meva opinió ha canviat totalment perquè Twitter http://rosauraochoa.com/2009/05/lo-bueno-y-lo-malo-de-twitter/ és més una eina en la qual pots informar-te sobre temes específics. Facebook és més per estar en xarxa amb els teus amics i sí que te n'assabentes de l'actualitat però molts de temes com el que hem tractat de l'educació no. Gràcies a aquesta eina hem pogut compartir molta informació, articles, vídeos, imatge, frases que ens ha dut a reflexionar, etc. A part d'haver-ho compartit entre els companys de classe també ho hem compartit amb gent que ni coneixíem i ens ha aportat molta informació, estudiosos, entitats públiques, etc.

Imatge pròpia

A partir d'aquests he pogut llegir articles molt interessants tant per la meva àrea de llengua castellana com per les TIC.

                                
Imatges pròpies

Una altra eina emprada és l'Instagram, un recurs molt desconegut per a mi i pensava que servia per retocar fotos i penjar-les. Ha estat una eina molt útil per sintetitzar el que dèiem amb una imatge, és a dir una mostra visual del que havíem après. Ens ha donat l'oportunitat de relacionar la teoria amb la pràctica i desenvolupar la creativitat i la imaginació. Quan vàrem explicar conceptes com el de competència o procés competencial vaig considerar que s'aprenia més amb la metàfora de la imatge que un discurs sobre aquest tema.
Pel que fa al blog, és una eina molt instructiva perquè treballes moltes competències, és un mètode de reflexió, de compartir els teus coneixements i els teus dubtes. A part és una tècnica d'escriptura amb un estil únic i personal. A mi m'ha servit a aprendre a desenvolupar-me dintre de la xarxa, perquè no sabia com es podia compartir ni un vídeo de youtube, ni una imatge d'Instagram. A part d'endur-me un gran treball per cercar articles o imatges externes m'ha servit per donar un suport bibliogràfic i una millora per a la recerca d'informació per la xarxa.
Com heu pogut veure ha estat un camí amb molt de treball però he anat aprenent a través de les TIC i són nou mètodes que com a futura docent s'han d'usar dins l'aula. ¿Com emprar el Twitter a l'aula?, ¿Com emprar elblog a la l'aula? i ¿Com emprar l'Instagram a l'aula?. Totes aquestes respostes tenen respostes si el docent ho vol aplicar-ho, vol deixar enrere el que és l'escola tradicional i ensenyar a l'alumnat el currículum a través de dinàmiques amb les quals ells se senten còmodes.
Espero que a través de la meva experiència comencen a adaptar les noves eines per afavorir la nostra educació i per a la gent que ens envolta. Hem d'aconseguir veure igual que jo he anat aprenent a aquest màster que una classe de 60 minuts no es pot basar amb donar teoria i activitats del llibre de text. Sinó que s'ha d'aconseguir impartir unes classes dinàmiques per atreure l'atenció de l'alumnat, fent que tots participin i gaudeixin d'aprendre.

Gràcies i fins aviat!!!!

1 comentario:

  1. Hola Maria! El que has escrit sobre l'Instagram m'ha servit molt per reflexionar sobre el que vaig escriure a la meva entrada de blog sobre aquesta eina. Vaig explicar que no m'havia servit molt emprar-la durant el curs, però després de llegir-te crec que, com bé dius, serveix molt per desenvolupar la creativitat i la imaginació. En el meu cas, crec que és clara la millora de creativitat comparant la primera foto que vaig fer amb l'última. A més, com diu a un dels links que aportes, és important que tinguem capacitat per expressar-nos visualment, i l'Instagram pot ser un recurs molt útil per aquesta finalitat.
    Als links i referències que has posat sobre com emprar l’Instagram a les aules, t’afegeixo aquest, http://www.totemguard.com/aulatotem/2012/05/6-ideas-para-aprovechar-instagram-como-docente/ que crec que també dóna idees interessants. A més, una de les idees te será útil especialmente com a professora de llengua castellana, ja que proposa fer redaccions a partir de fotos concretes. Esper que t’agradi i que ho empris a alguna de les tevés futures classes!

    ResponderEliminar